سراب مجاهدین

کسانیکه زمانی همه چیزشان بدست سازمان به تاراج رفت خواهان بازگشت اسرای تحت اسارت این سازمان وحمایت از خانواده های آنان برای ملاقات فرزندان خود می باشند

سراب مجاهدین

کسانیکه زمانی همه چیزشان بدست سازمان به تاراج رفت خواهان بازگشت اسرای تحت اسارت این سازمان وحمایت از خانواده های آنان برای ملاقات فرزندان خود می باشند

بازوی داعش را قطع کنید

سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۷ ق.ظ
ه گزارش "پایگاه اطلاع رسانی مجاهدین"؛ حدودا دو سال می‌شود که فتنه داعش عراق و سوریه را گرفتار خود کرده و مناطق زیادی از این دو کشور  و همچنین برخی کشورهای دیگر مثل لیبی، مصر و حتی افغانستان جولانگاه تروریست های تکفیری شده‌ است.

آمریکا سال گذشته برای مبارزه با این گروه ائتلافی را تحت عنوان «ائتلاف بین المللی ضد داعش» تشکیل داد که تا کنون کوچکترین موفقیتی در متوقف کردن آن نداشته است.
اما طی دو سال گذشته اخبار و گزارش‌های زیادی نیز از همکاری سازمان تروریستی داعش با سازمان های تروریستی فعال در منطقه مثل گروهک تروریستی منافقین منتشر شده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم؛

     برخی گزارشها که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که داعش با استفاده از ظرفیت و تجربه بالای منافقین، تهدید بزرگ و جدی برای حکومت عراق به حساب می آمد.  گفته می‌شود این سازمان در شناسایی مسولان و فرماندهان میدانی و موثر در مقابله با داعش مسئولیت پذیرفته است و در حال شناسایی مکان ها و دفاتر حضور افراد مشخص شده و تهیه طرح ترور آنان می باشد.
     «قربانعلی حسین نژاد» مترجم سابق مسعود رجوی، در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه فاش کرده است که سران منافقین از گذشته تا کنون روابط خوب و مستحکمی با داعش داشته‌اند و شخص مریم رجوی حدود یک سال پیش با رئیس یکی از گروه‌های هم پیمان با داعش در سوریه در پاریس دیدار کرد و طرفین این مطلب را در سایتهای خود رسانه‌ای و عکسها و سخنان رد و بدل شده میان خود را منتشر کرده‌اند.
    آذرماه سال گذشته «ابوالفقار الشمری» رییس هیات سیاسی جریان انتفاضه شعبانیه عراق گفته بود: «اطلاعات موجود نشان می‌دهد، گروهک تروریستی منافقین، اطلاعات و نقشه‌های مناطقی از عراق را در اختیار داعش قرار داده است و کاملا روشن است که منافقین یکی از سرنخ های اصلی تروریسم در عراق هستند.»
    احمد الشریفی، کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی عراق در بغداد نیز درباره ارتباط داعش و منافقین اظهار داشته بود: «خودروهای زرهی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش همان خودروهای متعلق منافقین است که زمانی توسط این گروه استفاده می‌شد. این به معنای وجود هماهنگی سطح بالا برای استفاده از ابزارهای یکدیگر است. در حال حاضر توپ‌های متوسط منافقین و خودروهایی که توپ‌ها را جابه‌جا می‌کنند، در اختیار داعش است.»
    سال گذشته رسانه های منطقه فاش کردند که گروهک تروریستی منافقین تاکنون شمار زیادی از عناصر خود را برای کمک به داعش به موصل فرستاده است.  بر اساس این گزارشها، هواپیماهای ترکیه این افراد را به ترکیه انتقال دادند و از آنجا، این تروریست‌ها به داعش در موصل، ارتش آزاد و جبهة النصره در سوریه پیوستند.

 
برخی از این افراد نیز به اتاق عملیاتی که «بندر بن سلطان» رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در مرزهای اردن و سوریه تاسیس کرده، پیوستند.  در این اتاق عملیاتی برخی فرماندهان نظامی و امنیتی و اطلاعاتی آمریکا، فرانسه، عربستان و اردن نیز فعالیت دارند.

    «تیری میسان» تحلیل‌گر و خبرنگار فرانسوی که برای شبکه «روسیا الیوم» در سوریه کار می‌کند،  تایید می‌کند که در طول دو  سال گذشته شمار زیادی از منافقین در سوریه جنگیده‌اند و با آغاز بحران موصل، شماری از آنها به عراق و این شهر انتقال یافتند تا به داعش کمک کنند.
    «سید محسن حکیم» مشاور عالی عمار حکیم در ارتباط با اخبار منتشره مبنی بر همکاری منافقین با داعش می گوید منافقین با القاعده و بعثی‌ها در ارتباط هستند و چند روز قبل ۲۰ خانواده از آنان برای همکاری با داعش وارد «تلعفر » شدند.
    گزارش دیگری از همکاری داعش و منافقین که سال گذشته منتشر شد نشان می دهد که  گروهک منافقین  با هماهنگی سفارت آمریکا در بغداد، اطلاعات مهم، حساس و دقیقی را در اختیار عناصر گروه تروریستی داعش قرار داده است.  اطلاعات داده شده عبارتست از  تصاویر و اطلاعاتی که منافقین از طریق دوربین های مراقبتی فرودگاه بغداد بدست آورده‌اند و نیز  تصاویر و فیلمهای بدست آمده از فرودگاه بغداد شامل: باند فرودگاه، سالن های انتظار و اطلاعاتی از تجهیزات کامپیوتری، اتاقهای کنترل و برج مراقبت می باشد. همچنین اطلاعات شخصی از مسافرین (اثرانگشت، آنالیز چشمی) مسافران خارجی خصوصاً ایرانی و لبنانی در اختیار داعش قرار می‌گیرد.

 
در کنار این موارد اطلاعاتی در خصوص نقاط ضعف و قوت حفاظتی فرودگاه، مراکز پلیس، تعداد نیروهای امنیتی فرودگاه، انواع سلاح ها و تجهیزات مورد استفاده در امنیت و حفاظت فرودگاه و نیز نقشه‌ای کامل و جامع از راههای ورودی و خروجی فرودگاه، دربهای ورود و خروج، پناهگاهها، مخازن سوخت و میزان آمادگی و تعداد هواپیماهای موجود و ایضا  جدول پروازهای داخلی و خارجی (نظامی و دیپلماتیک)و  جداولی از برآورد میزان امکانات، هواپیماها و تجهیزات دولت عراق و  نقشه‌هایی از تمام ساختمانها و باندهای فرودگاه و خیابانهای آنها از تمام زوایا، از مهمترین اطلاعاتی است که در اختیار داعش قرار گرفته است.
گزارشهای زیادی از همکاری گروه تروریستی داعش با منافقین منتشر شده اما هیچ کدام از این گزارش ها مورد اعتنای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا قرار نگرفته است. سئوال اینجاست که اگر آمریکا واقعا در مبارزه با داعش صداقت دارد چر به دنبال قطع بازوهای کمکی داعش که همان منافقین هستند، نمی پردازد؟ بعید است که آمریکا نداند دست منافقین و داعش در یک کاسه است. دولتمردان آمریکا به خوبی بر این مسئله واقف هستند اما مسئله اینجاست که مبارزه آنها با تروریسم و داعش و تشکیل ائتلاف در این زمینه فرمایشی و نمایشی است. آمریکا از گروه‌های تروریستی حمایت و خود ائتلاف برای مبارزه با آنها تشکیل می‌دهد و سناتورهای کنگره آمریکا نیز از مریم قجر برای مشورت در زمینه چگونگی مبارزه با داعش برای سخنرانی به کنگره دعوت می کنند!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی