سراب مجاهدین

کسانیکه زمانی همه چیزشان بدست سازمان به تاراج رفت خواهان بازگشت اسرای تحت اسارت این سازمان وحمایت از خانواده های آنان برای ملاقات فرزندان خود می باشند

سراب مجاهدین

کسانیکه زمانی همه چیزشان بدست سازمان به تاراج رفت خواهان بازگشت اسرای تحت اسارت این سازمان وحمایت از خانواده های آنان برای ملاقات فرزندان خود می باشند

آنچه در خصوص کمپین حمایت از صلح برای ایران و سکوت رسانه‌ای معنی‌دار مجاهدین قابل ذکر است اینکه ؛ مبتکران این کمپین که در فاصله ده روز افراد زیادی از بیش از ۶۰ شهر دنیا به آن ملحق شده اند، بر خلاف مجاهدین که برای برگزاری یک تجمع و یا کنفرانس مجبورند هزاران دلار و البته با شیادی و فریبکاری تمام هزینه کنند و نهایتا هم مجبور می‌شوند بی‌خانمان‌های برخی کشورهای اروپای شرقی را بجای ایرانیان جا بزنند.

سیدحجت سیداسماعیلی

عضو پیشین شورای مرکزی مجاهدین
توافقنامه وین در چهاردهم جولای (23تیر) میان ایران و شش قدرت بزرگ ( انگلیس ، فرانسه ، آلمان، روسیه ، چین و آمریکا ) در وین اتریش منعقد شد. و بدنبال آن جمعیت زیادی از مردم ایران که ماهها در انتظار نتایج این مذاکرات بودند، به خیابان‌ها ریخته و به ثمر رسیدن "توافق هسته‌ای" را جشن گرفتند.
در این میان اما، اندک کشورها و گروههایی مثل مجاهدین وطن فروش هم بودند که همچنان در راستای حفظ منافع حقیر خود بر طبل جنگ کوبیدند و زبان به شکوه و شکایت از اربابان خود گشودند.
مسعود رجوی رهبر خود خوانده و کوتوله مجاهدین در پیام 27 تیر خود گفت: چرا آمریکا بر سر تسلحیات عراق به این کشور حمله کرد، مردم آنرا کُشت و خاک آن را به توبره کشید ولی در رابطه با ایران که همان کیس بود به مذاکره نشست و آخر سر هم غنی سازی ایران را به رسمیت شناخت.
رجوی گستاخی خود در حق مردم ایران را بدانجا رساند که بگوید چرا آمریکا به ایران حمله نکرد و سایه جنگ و تحریم از سر مردم ایران دور شد و شکاف جنگ بسته شد؟
ولی دیری نگذشت که ایرانیان خارج از کشور که رجوی در جمع کردن حتی 10 نفر آنان در حمایت از مجاهدین حسرت بدل مانده است، پاسخ یاوه سرایی‌های مجاهدین و دیگر سیاست‌بازان جنگ طلب آمریکا و اسرائیل را دادند و بدنبال فراخوان خودجوش مردمی که اخیراً درشبکه‌های اجتماعی شکل گرفت صدها هزار نفر از طرفداران توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5، عصر شنبه 24 مرداد برابر با 15 اگوست در شهرهای مختلف جهان از جمله واشنگتن، نیویورک، برلین، پاریس و لندن تظاهرات کردند و از گروه های جنگ طلب آمریکا خواستند که به تحرکات خود برای شکست توافق پایان دهند. بدین ترتیب هزاران ایرانی از گوشه و کنار دنیا به این کمپین پیوسته‌ و از دیپلماسی صلح حمایت کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها از جمله بی بی سی؛ از اقصی نقاط جهان، طرفداران صلح و حمایت کنندگان از توافقنامه ایران، در مراسمی با عنوان «کمپین حمایت از صلح برای ایران » حمایت خود را از صلح، دیپلماسی و توافقنامه هسته ای با ایران در شهرهای بزرگ آمریکا اعلام داشتند.
این مراسم که با ایده برخی از فعالان اجتماعی و طرفداران صلح و توافقنامه تاریخی ایران شروع شد با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، روز به روز گسترش یافت و شهرهای بیشتری از اقصی نقاط جهان آمادگی خود را برای برگزاری این مراسم اعلام داشتند.
در نیویورک کشیش «آل شارپتون» از رهبران جنبش حقوق مدنی آمریکا از همه کلیساهای سیاه پوستان در سراسر آمریکا خواست که روز یکشنبه در مراسم مذهبی خود از توافق اتمی با ایران پشتیبانی کنند.
پیش‌تر نیز گروهی از ایرانیان سرشناس مقیم آمریکا نامه‌ای به مردم آمریکا در حمایت از توافق هسته‌ای و تاکید بر اهمیت صلح بین کشورهای جهان منتشر کرده‌اند. در فهرست امضاکنندگان این نامه، نام افراد برجسته‌ای مانند انوشه ‌انصاری (فضانورد)، امید کردستانی (رئیس بخش تجاری گوگل)، فیروز نادری (مدیر در سازمان فضایی ناسا)، حمید بیگلری (معاون پیشین سیتی گروپ)، آرش فردوسی (از بنیانگذاران دراپ باکس) و سالار کمانگر (مدیر پیشین سایت یوتیوب) نیز به چشم می‌خورد.
بدین ترتیب باید گفت: آنچه که در خصوص این کمپین و سکوت رسانه‌ای معنی‌دار مجاهدین قابل ذکر است اینکه ؛ مبتکران این کمپین که در فاصله ده روز افراد زیادی از بیش از ۶۰ شهر دنیا به آن ملحق شده اند، بر خلاف مجاهدین که برای برگزاری یک تجمع و یا کنفرانس مجبورند هزاران دلار و البته با شیادی و فریبکاری تمام هزینه کنند و نهایتا هم مجبور می‌شوند بی‌خانمان‌های برخی کشورهای اروپای شرقی را بجای ایرانیان جا بزنند، جوانان و دانشجویانی هستند که نه از سرمایه خود بلکه از حس وطن دوستی، خلاقیت و فعالیت داوطلبانه مردم، از سراسر جهان برای پیشبرد این کمپین استفاده کرده و نشان دادند تا کجا مردم ایران از گروههای خشونت‌طلب و وابسته ای مثل مجاهدین متنفر بوده و از آنان دوری می جویند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی