سراب مجاهدین

کسانیکه زمانی همه چیزشان بدست سازمان به تاراج رفت خواهان بازگشت اسرای تحت اسارت این سازمان وحمایت از خانواده های آنان برای ملاقات فرزندان خود می باشند

سراب مجاهدین

کسانیکه زمانی همه چیزشان بدست سازمان به تاراج رفت خواهان بازگشت اسرای تحت اسارت این سازمان وحمایت از خانواده های آنان برای ملاقات فرزندان خود می باشند

پارلمان انگلیس : مراقب امنیت منافقین باشید

دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰ ق.ظ
حمایت شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس از گروهک منافقین در حالی انجام می شود که مقامات دولتی این کشور بارها منافقین را یک گروه تروریستی نامیده اند.



  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجاهدین حمایت از گروهک تروریستی منافقین در پارلمان انگلیس توسط عده معدودی از نمایندگان تبدیل به یک رویه عادی شده است و این حضرات هر از چند گاه و با فراموشی وظایف ذاتی نمایندگی خود از جانب مردم انگلیس برای منافقین ساکن کمپ لیبرتی اشک تمساح می ریزند و به این سئوال نیز پاسخ نمی دهند که اصولا چرا آنها باید از یک گروهک تروریستی حمایت کنند و نگران امنیت آنها باشند در حالی که هر روز صدها نفر انسان بیگناه در کشورهای عراق و سرویه و یمن توسط متحدین انگلیس به خاک و خون کشیده می شوند.

در جدیدترین مورد  حمایت ها از گروهک منافقین اخیرا «مارک فریزر ویلیامز» نمانده پارلمان انگلیس در سخنانی در حمایت تمام قداز گروهک منافقین گفته است که : آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد باید مراقب امنیت اعضای کمپ لیبرتی باشند.

 نماینده پارلمان انگلیس  همچنین ضمن متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر گفت: «با تمرکز ویژه بر موضوع کمپ لیبرتی می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا تقاضا کنم نسبت به وظایف خود در قبال تامین امنیت ساکنان کمپ لیبرتی اهتمام به عمل آورند و کاری کنند ساکنین این کمپ با مقام‌های ایرانی ارتباطی نداشته باشند.»

گروهک به شدت از حضور خانواده ها در اطراف کمپ لیبرتی وحشت دارد و مزدوران خود را در اروپا و آمریکا و از جمله در پارلمان انگلیس با دادن مبالغ کلان به خدمت گرفته است تا تحت عنوان امنیت مانع حضور خانواده های فریب خوردگان در کمپ لیبرتی و فروپاشی نهایی گروهک شوند. اما در مورد پارلمان انگلیس باید بگویی که

هنوز دو  ماه از سفر «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس به ایران و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور  و قول لندن برای جبران گذشته تلخ روابط دو کشور نمی گذرد که «ویلیامز» حرف از حمایت از منافقین می گذرد. چندی پیش نیز شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس  در مجلس  عوام و اعیان در نشستی با گروهک تروریستی منافقین وضعیت حقوق بشر در ایران را بررسی و طبق معمول مدعی شدند که حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود و   حقوق بشر باید اساس سیاست لندن در قبال تهران باشد. شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین در درخواستی عجیب از سازمان ملل، دولت‌های انگلیس و آمریکا خواستند در اقدامی جدی دولت عراق را مجبور کنند مقامات عراقی را که با ایران در ارتباط هستند را  اخراج کند!!

در این نشست برخی سرکردگان گروهک تروریستی منافقین نیز حضور داشتند و شرکت کنندگان از بازگشایی دوباره سفارت در تهران از دولت انگلستان انتقاد کردند. اما نکته بسیار تاسف بار و مضحک این ماجرا پیام مریم قجر به این نشست بود.مریم قجر با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در ایران مدعی شد که حقوق بشر هموراه موضوع مبارزه گروهک تروریستی منافقین بوده است.!!!

 در فروردین سال گذشته نیز باز شماری از نمایدندگان پارلمان انگلیس در یک به اصطلاح گردهمایی نوروزی با اعضای گروهک تروریستی منافقین اعلام همبستگی کرده بودند. « دیوید جونز»، « دیوید ایمس»، « لرد کارلیل»، « آلن میل»، «متیو اوفورد»، « دیوید کرازبی»، « راجر گیل»، « باب راسل» ، « جان فرانسیس اسپلار» ، « تونی کلارک» ، « مگینس» ،« کاتر» ، «ولری کوربت » ، «کیرستی بریملو» ، «بیل باورینگ» و «دیوید وون» نمایندگانی بودند که با اعلام همبستگی با گروهک تروریستی منافقین و شاد باش عید نوروز به مریم قجر، آرزو کردند در سال جدید نظام جمهوری اسلامی سرنگون شده و به جای آن گروهک منافقین یک نظام دموکراتیک، آزاد و عادلانه در ایران برقرار سازد!!! البته این تمام خواسته نمایندگان حاضر در این جلسه نبود بلکه آنها دغدغه رعایت حقوق منافقین حاضر در کمپ لیبرتی را نیز داشتند.

نکته جالب این که شماری از این نمایندگان اسم فعال حقوق بشر و مدافع حقوق بشر را نیز یدک می کشند و  ظاهرا دفاع از حقوق بشر را در دفاع و حمایت از گروهک تروریستی و ضد بشری منافقین تعریف کرده‌اند. البته در این جلسه طولانی که همه  سخنرانان دغدغه رعایت حقوق بشر درباره منافقین را داشتند هیچ کس درباره کشته و زخمی شدن صدها زن و کودک یمنی در حملات وحشیانه عربستان به یمن که از قضا دولت انگلیس نیز حامی آن است، دغدغه ای نداشت.

 نمایندگان حاضر در این جلسه قبلا نیز سعی کرده بودند با ارائه دعوی در دادگاه عالی انگلیس قانون عدم ورود مریم قجر سرکرده گروهک نفاق را به انگلیس لغو کنند که طرح تجدید نظر مطرح شده از سوی 15 نماینده فرا حزبی مجلس انگلیس به رهبری «لرد کارلیل» نماینده لیبرال‌های مجلس طی حکمی با رای اکثریت قضات دیوان عالی انگلیس رد شد  .این افراد در این فکر بودند تا از سرکرده منافقین به عنوان یک کارشناس سیاسی امور ایران، امور زنان، حقوق بشر و دموکراسی در اسلام برای سفر به انگلیس دعوت به عمل آورده تا وی در کاخ «وست مینستر» سخنرانی نماید.

حمایت نمایندگان پارلمان انگلیس از منافقین در حالی انجام می شودکه  پیشتر سفیر انگلیس در ایران در ارتباط با گروهک منافقین گفته بود: "دولت انگلیس این گروه را در کشور یک گروه رسمی نمی داند و برای آن احترام و شأنی قائل نیست و از تاریخچه فعالیت های تروریستی این گروه " آگاهی کامل"  دارد .

در جریان سفر  اخیر هیئت دوستی پارلمان انگلیس به کشورمان، نیز جک استراو سرپرست این هیئت در گفتگو با خبرنگاران داخلی، منافقین را رسما گروهک تروریستی نامید و با قربانیان ترور در ایران ابراز همدردی کرد.

وزیر امورخارجه انگلیس نیز  در بیانیه‌ای رسمی در ماه می۲۰۰۸ (اردیبهشت۱۳۸۷)  اعلام کرد: مجاهدین خلق(منافقین) مسئول مجموعه‌ای از اقدامات تروریستی در یک دوره طولانی هستند.


دیوید میلیبند در این بیانیه که در واکنش به رأی یک دادگاه لندن در حمایت از گروه منافقین صادر شد، گفت: این گروه هرگز به‌طور علنی خشونت را تقبیح نکرده است. وی تصریح کرد این سازمان تروریستی در پی حضور نظامی آمریکا در عراق، مجبور شده است سلاح خود را بر زمین بگذارد.من اعتقاد ندارم که مجاهدین خلق(منافقین) یک گروه مخالف قابل‌اعتماد باشد و به همین علت هیچ برنامه‌ای برای تغییر موضع خود در ارتباط با این گروه نداریم.

« جکی اسمیت» وزیر کشور انگلیس نیز در همان مقطع ضمن ابراز تأسف عمیق را از رأی دادگاهی در این کشور درباره خروج نام منافقین از فهرست رسمی سازمان‌های تروریستی گفته بود :مجاهدین خلق(منافقین) تاریخچه‌ای طولانی از تروریسم دارد و به این علت است که در بریتانیا و دیگر کشورهای جهان فعالیت آن ممنوع اعلام شده است. »

حال معلوم نیست ما باید موضع حمایتی نمایندگان پارلمان انگلیس را درباره گروهک تروریستی منافقین باور کنیم یا اظهارات مقامات دولتی این کشور را که رسما گروهک منافقین را یک سازمان تروریستی میدانند؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی